Loosduinse Hoofdstraat 9 2552 AA Den Haag Tel:070-3974183
Header afbeelding

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Een onafhankelijk klachtenfunctionaris

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van de HADOKS . De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer (070)302 98 20.

Om uw klacht of signaal goed in behandeling te kunnen nemen, is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft, wanneer de gebeurtenis plaatsvond en waarover u niet tevreden bent. Ook ontvangen zij graag uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer.

Stuurt u liever uw klacht per post naar HADOKS toe? Dan kan dit naar onderstaand adres:

Klachtenregeling
T.a.v. de Klachtenfunctionaris
President Kennedylaan 15
2517 JK Den Haag

De geschillen commissie

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de 161222_praktijkfolder_huisarts_wkkgz_def vinden van de SKGE.